WE ARE NOT HOSTING ANY SERVERS CURRENTLY

Discord Server: https://discord.gg/WKMWRQGtQg

België spuugt op het gezicht van alle Belgische nakomelingen

Pedro-NF
Site Admin

België spuugt op het gezicht van alle Belgische nakomelingen

Post by Pedro-NF »

Mijn vader was de zoon van een Ier (waarvan al zijn voorouders ook Ieren waren) en een Belgische vrouw (waarvan al haar voorouders ook Belg waren). Mijn Belgische grootmoeder, geboren in 1900, immigreerde naar Brazilië omwille van de Eerste Wereldoorlog.

Ik heb een Iers burgerschap omdat de Ierse wetgeving inzake het staatsburgerschap heel duidelijk en eerlijk is. Wanneer een persoon op zijn geboorte een Ierse ouder heeft, is hij ook een Ier. In mijn geval:

1 - Grootvader = geboren in Ierland, afkomstig van Ierse ouders = Ierse nationaliteit.
2 - Vader = geboren in Brazilië, afkomstig van een Ierse vader = Ierse nationaliteit.
3 - Ik = geboren in Brazilië, afkomstig van een Ierse vader afkomstig uit een ander land. = Ierse nationaliteit van zodra mijn geboorte was aangegeven op de Ierse ambassade.
4 - Mijn (toekomstige) kinderen = ook al zijn deze geboren buiten Ierland, zullen ze geregistreerd worden als Ierse burgers, omdat ik op dat moment een Ierse burger ben.
Wanneer ik me niet had geregistreerd als en Ierse burger voor hun geboorte, zouden mijn kinderen niet automatisch het Ierse burgerschap hebben. Omdat de link dan verbroken is.

In het Belgische geval, dat ik compleet absurd en een vorm van immorele discriminatie tegen Belgische vrouwen vind:

1 - Grootmoeder = geboren in België, afkomstig van Belgische ouders = Belg.
2 - Vader = geboren in Brazilië, afkomstig van een Belgische moeder = hebben geen recht op de nationaliteit van de moeder omwille dat, voor 1967, vrouwen hun nationaliteit niet konden doorgeven, ongeacht vanwaar hun kinderen geboren waren, (in België of het buitenland) - alleen de nationaliteit van de vader kon doorgegeven worden.
3 - Ik = omdat mijn vader geen recht had op de Belgische nationaliteit omwille van deze immorele discriminerende wetgeving, die tot op deze dag nog niet aangepast is in de Belgische wetgeving, heb ik geen recht op het Belgische burgerschap door afstamming.

Nu, wat nog meer absurd is en oneerlijk: mensen zonder Belgische voorouders, die voor minstens 3 jaar in België wonen, mogen een Belgisch burgerschap aanvragen door naturalisatie. Kinderen geboren in België, afkomstig van immigranten zonder Belgische voorouder, van wie de ouders in België wonen voor een bepaalde periode of tijd, zijn automatisch Belg. In andere woorden, immigranten zonder een echte BAND met het land hebben meer recht op de Belgische nationaliteit dan mij, die 1/4de Belg is.

Ik ben trots om een Belgische afstammeling te zijn en zou graag een burger van het land zijn. Dit omwille van mijn trots - mijn Iers burgerschap laat me al toe om in elk Europees land (EU), zelfs België, te verblijven. Spijtig genoeg schat het land de immigranten hoger in dan de afstammelingen van hun eigen volk. Dit is een onvergefelijke belediging naar mensen als mijn grootmoeder toe.

Pedro Corbett
https://www.fightdogmeat.com
http://dr.loudness-war.info

"Was he crazy!"
"Yeah, in a very special way. An Irishman."

(Once Upon A Time In The West, 1968)